Kickis skrivklåda

skönhet mode media moi

Snabbnagellack i City

Av Kicki 12:18 31/12 2006 | 2 kommentarer

För dig som vill måla naglarna och har ont om tid, vill jag tipsa om mitt test i City, läs här! (Fråga mig inte varför man kommer till Expressen, är det samma tidning nu?)

Sparad under: Ingen kategori2 kommentarer »

Summering

Av Kicki 11:52 | 1 kommentar

Man kan väl säga att mitt nyårsfirande blir ungefär som resten av året har varit: God mat, människor jag tycker om, och glada miner. På menyn står hummer, tjälknöl, champagne, hallondrinkar, ostbricka och en efterrätt som inkluderar grädde, maräng och persikor. På gästlistan finns bland andra Ingrid och Martin och Lars och Soerine. Jag och Sam sitter med kvällens playlist nu och har köpt finfina papperstallrikar och sammetsljus för 600 spänn. Jag får ha dyra skor och en glansig klänning, håret ska sättas upp och tånaglarna lackas. Gott Nytt År!

Sparad under: Ingen kategori1 kommentar »

Året som gått 9

Av Kicki 11:43 | Kommentera!

Så var det inte så mycket kvar av året. Jo, skrivandet av boken, lite frilansande för att kunna betala räkningarna, och så många trevliga middagar och roliga fester.

Heffan firade sin födelsedag 18 november.

Jag, Karin Törnblom, Rickard Engfors och Hannah Graaf på Rickards 30-årsfest.

Josephine Bornebusch var världens bästa värdinna på Rickards fest. Hon torkade kiss och städade långt in på morgonkvisten efter att resten av festkommittén glömt bort att de var festkommitée och drog på Patricia. Och Jossan hade ändå en nybruten tå efter att en av Riches tunga stålstolar vält och landat på hennes fot kvällen innan.

Och så åkte vi till USA. San Francisco och Denver, närmare bestämt, två väldigt olika städer. En mycket, mycket mysig resa.

Sams polare Greg, vars familj vi bodde hos i Denver. Här i Silverthorne i bergen där vi drack chiliöl, åt buffalo wings och shoppade på outlets.

Sparad under: Kändisar,Resor Lämna en kommentar »

Året som gått 8

Av Kicki 11:38 | Kommentera!

I september åkte Sam till London och jobbade, så jag följde med och shoppade. Det var mitt i Fling och jag ville vara ledig, med tanke på att jag bara hade två veckors semester i sommar. Men att själv arbeta när man är medresenär är ingen dum idé. När jag reste med honom till Paris i februari, jobbade jag när han jobbade, 9-5. Det fungerade ganska bra. Kanske är det receptet för 2007? Då hinner vi i alla fall träffas.

Vi åt thai på Blue Elephant med Martin och Ingrid, som var i London och jobbade just samma helg.

På lördagen gjorde jag och Sam och Martin en riktig pubrunda efter lunch på gastropuben The Pig’s Ear. Vi tog en öl på alla pubar som låg på vägen hem.

Men bästa restaurangen var La Trompette i Chiswick, och bästa maten där förutom ostbrickan var en fiskkaka med ägg och hollandaise.

Sparad under: Mat,Resor Lämna en kommentar »

Året som gått 7

Av Kicki 11:28 | Kommentera!

Jag hade två veckor semester. Jag och Sam köpte tält och var ute i den fästingtäta skärgården och led skeppsbrott med Jesper och Carina. Vi bogserades till en öde ö som var full med skärgårdskrogar och tältande, onyktra tonåringar.

Tält är det roligaste jag har gjort på länge. Så länge vädret är okej, förstås.

Sedan tog vi tältet och campade oss runt Östergötland, vilket är ungefär vad man hinner med på en vecka. Vårt mål var att äta på så många bra restauranger som möjligt, och bortsett från ett riktigt bottennapp på klosterkrogen i Vadstena, hade vi det i dubbel bemärkelse gott. Här är vår topp 3:

Fisklunch på Göta Hotell i Borensberg. Fantastisk mat men resten av Borensberg var öken.

Italienskt och sex sorters grappa på Papa Grappa, Norrköping.

Ekologisk lunch på Mariefreds värdshus. Jag hade hoppats på julbord där i år, men tyvärr har vi ju varit bortresta mest hela december.

Sparad under: Mat,Resor Lämna en kommentar »

Året som gått 6

Av Kicki 10:40 | Kommentera!

En kul grej som hände var att min infernaliska greklandsvecka inte var bortkastad. Jag fick ett bokkontrakt.

Min förläggare, härliga Åsa Selling, och jag.

Om jag ska säga fem bra saker med jobbåret 2007 så blir det, utan inbördes ordning: Min roman. Stämningen på Fling. Åsa Mattsson. Att få skriva skönhet åt City. Anna Bolander.

Sparad under: Jobb Lämna en kommentar »

Året som gått 5

Av Kicki 10:25 | Kommentera!

Precis efter att jag hade slutat på Salong K, åkte jag med Karin Törnblom till Mallis och jobbade lite för Aftonbladet Klick!

Jonas Wramell var där med Emma Andersson, och mysiga Karin var där med mig. Andra nya, roliga vänner blev Malin Carlsson och Fredrik Robertsson.

I juni paxade jag terrassen på Kung Carl (även känd som min terrass) och hade fest. Nu har mina bästisar Nico och Didi slutat på Kung Carl, få se om det blir några fler kvällar där överhuvudtaget.

Jessica Fogelsjöö, jag och Therese Andersson, JMK-student och praktikant på Salong K. I vår ska hon vara på Plaza Kvinna.

Jag hade börjat på Fling, så bland andra Soerine och Sandra kom på festen. Här började flingen mellan Lars och Soerine, som blev ihop i höstas.

Lars kompis Jonas, Soerine, Lars, Sandra.

Och innan vi gick på semester hade mitt Fling-team, Team Miami, en fest med Miami-tema. Fling blev kanske ingen succé, men Fling-gänget blev det.

Halva team Miami: Amelia Widell och Jenny Nitzell. Jenny jobbar idag på TV4:s pressavdelning.

Sparad under: Jobb,Resor Lämna en kommentar »

Året som gått 4

Av Kicki 8:16 30/12 2006 | Kommentera!

I maj åkte jag till Grekland och satt inlåst och isolerad i en “bungalow”, som Ving kallade det (i själva verket var det ett radhus), för att påbörja min bok. Jag betalade 13 000 kronor för en veckoresa till ett Kreta som inte ens var badvarmt bara för att få vara ifred i en bungalow (=separat hus) och skriva. I loftgången utanför min bungalow/radhus sprang det barn och på balkongen under mig skrek de och studsade boll. Tack, Ving.

Trots detta skrev jag fyra kapitel och kom faktiskt igång med mitt drömprojekt. (Jag var som synes på bilden finklädd och klackad när jag jobbade för att komma i rätta stämninge.)

Sparad under: Jobb,Resor Lämna en kommentar »

Året som gått 3

Av Kicki 8:13 29/12 2006 | Kommentera!

Jag var till Åre över påsk, med Frida och Christofer.

Så var jag där igen några veckor senare, när jag minglade för Salong K. När Bindefeld hörde att jag skulle göra mingel (igen) sa han “Det passar ju dig – du gillar ju att umgås med the rich and famous”. Han är för härlig.

På Åre-tåget träffade jag Hanna Rosander, vilket ledde till att jag började på Jarowskij när jag senare slutade på Salong K med buller och bång.

Sparad under: Resor Lämna en kommentar »

Året som gått 2

Av Kicki 8:11 28/12 2006 | 4 kommentarer

2006 var också året när jag köpte en räv på Lycksele marknad.

Sparad under: Resor,Shopping4 kommentarer »